18 Haziran 2011 Cumartesi

ben demiştim

bir insanın yaşayacağı egoların en büyüklerindendir.olaylar karşısında düşünmek bile istemiyorum,aman aman sus düşünme,olumlu düşün gibi yanıtlar verirken ben demiştim diyebilme ihtimali her insanın hoşuna gider.bilmek,tahmin etmek,ön görmüş olmak ziyadesiyle tatmin edicidir.birilerinin yaşayacakları ya da yaşadıkları bizi üzmüş olsa da.haklı taraf olarak o insanı daha önceden uyardığımızı bilmek bu bencilliği yaşatır.karşımızdakinin üzüntüsüyle mutlu olma hali değildir buradaki bencillik,sadece ben demiştim demek yersiz saçma bir doyum verir.insan zaten bencildir kendine odaklı yaşar.övünmek davranışların en güzeli olmasa da,kendi içimizde gizli bir övünç kaynağımız vardır.başkasının bizi uyarışları da bizim için kulak arkasıdır.bize ben demiştim diyenleri duymak hoşumuza gitmez elbette.zaman içinde ben demiştimciler yer değiştirir.ben demiştim demek rahatlatır insan olarak görevini yapmış olmak demektir.bazen haklı çıkmak ne kadar acı verse de sonucu merakla bekleriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder